Sider

søndag 1. juli 2012

Reisebrev fra London, del II.

Fra jeg begynte å leke meg med cupcakes, har jeg ønsket å besøke to steder: Hummingbird Bakery i London og Magnolia Bakery i New York. Bare for å se, smake og beundre. Jeg elsker kakebøkene til Hummingbird Bakery, og bruker ofte oppskriftene i dem til kaker, cupcakes, brownies og kjeks. Og jeg syntes de treffer hver gang!
Så når jeg endelig befant meg i London, måtte jeg jo sjekke ut det nærmeste Hummingbird Bakery. Det viste seg å være avdelingen i Soho, som lå rett ned i gata for hotellet vårt.
Det minste av de fem utsalgene, men sjarmerende og i ekte rosa hummingbird-stil. Lykken var stor, og jeg var ikke den eneste som knipset vilt med kameraet. Fritt fram for å ta bilder var det også, så jeg fikk både sett og følt skikkelig. Lekre, fargerike små nytelser.


Etter å ha knipset og kikket ferdig, var det bare å gå til innkjøp. For her skulle det smakes også. Vi valgte å kjøpe for å ta med på hotellrommet, vi var ennå mette etter en god lunsj. Det var nok lurt å være mett i en slik butikk.... For allikevel kjøpte vi to forskjellige cupcakes i tillegg til brownies med ostekake og bringebærkrem. Dette er en kake jeg elsker å bake selv, og har bakt mange ganger. Du finner oppskrift her.


Av cupcakes kjøpte vi en som het Black bottom, og en som het Tea cake. Den første var med litt browniesaktig bunn og ellers vanlig kakebunn med ostekrem, tekaken var laget med Earl Grey-te og smørkrem. Jeg har ikke så mye erfaring med ostekrem, men denne var skikkelig god. Så den skal vi lage. Men cupcakene for øvrig var skikkelig kjedelige og smakløse. Nei og nei så skuffet jeg ble! Black bottom var ok, men ikke noe mer, den andre var helt gørrkjedelig!
Da gjensto det bare å smake på min absolutte favoritt, browniesostekake med bringebærkrem. Og ennå større skuffelse! Den var så kjedelig! Kremen oppå smakte ikke hverken krem eller bringebær, og browniesen var tørr. Nei, de har gode oppskrifter og flotte kokebøker, men kakene lager vi bedre selv, folkens.


Likevel, nyt bildene og hent inspirasjon, for det er lekkert og flott! Og hadde jeg forsøkt flere kaker, hadde de kanskje smakt bedre. Angrer på at jeg ikke smakte på noe med kokos, for det er en nyoppdaget favorittsmak hos meg. Så se opp for kokosoppskrifter fremover!




Mannen min har tatt bildene fra utsiden av Hummingbird Bakery, og dessverre er de veldig uklare. Fotoapparatet sto på feil innstillinger, og det visste ikke han. Mitt kamera, så jeg får passe på dette selv. Heldigvis er bildene fra innsiden av bakeriet blitt bedre.



1 kommentar:

Kakeboksen sa...

Åhh hadde gått helt beserk i den butikken der. Så mye deiligt de har!!

Fin blogg du har!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...