Sider

tirsdag 11. oktober 2011

Hvit pizza med biff og tomat

Jeg var ivrig deltaker når Matbloggsentralen for noen uker siden hadde pizzakonkurranse. Og jammen kom ikke innlegget mitt på 2. plass! Det var gøy. Jeg syntes hvit pizza har gitt flere muligheter til variasjon i pizzaverdenen, og har nå laget det jevnt og trutt med forskjellig topping. Denne gangen ønsket vi oss biffkjøtt på, og hadde noen fine biffbiter "til overs". Sammen med cherrytomat ble det et hyggelig bekjentskap, som nok vil besøke oss ofte i framtiden!
Jeg er trofast mot Trond Moi i pizzaverdenen. Hans oppskrift på deig syntes jeg er perfekt. Den har jeg beskrevet før, du kan se den her:
http://cathrineoyen.blogspot.com/2011/04/kyllingpizza.html#more



Litt mer detaljert oppskrift på pizzasaus kan du lese her, men jeg tar en rask repetisjon:

Pizzasaus
1/2 boks creme fraiche
1/4 rød chili, finhakket
2 fedd hvitløk, finhakket
basilikum, finhakket
salt og pepper

Garnityr
biffstrimler fra storfe eller vilt
salt og pepper
1 boks cherrytomater, delt i to
rødløk eller gul løk i båter
1 mozzarella i skiver, eller en god osteblanding
pepper
basilikum, finsnittet

Hakk hvitløk, chili og urter i en Herb Chopper eller finhakk det på fjøla. Bland sammen ingrediensene til pizzasausen og smør den utover deigen. Fordel først ost, så løk og tomater. Legg pizzastrimlene rå på toppen. Strimlene må ikke være for tykke eller store, for de skal jo stekes sammen med pizzaen.

Stekes ved ca 250 grader i ca 10-12 minutter til pizzaen er ferdig stekt, gjerne med pizzafunksjon eller varmluft og undervarme.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...